Rozwój umięśnienia
1 vote, 5.00 avg. rating (95% score)

Kulturystyka jest sportem, z którym praktycznie każdy młody mężczyzna miał do czynienia. Dobrze zbudowani aktorzy, występujący w filmach akcji, rozpalają wyobraźnię i zachęcają do odwiedzin siłowni. Tam okazuje się, że budowa dużych i odtłuszczonych mięśni nie jest taka łatwa, a sam sport wymaga wielu wyrzeczeń.
Ogromne znaczenie ma nie tylko systematyczność w treningach, ale odpowiednia dieta. Utrzymywanie środowiska anabolicznego w organizmie wymaga spożywania dużych ilości białka, sięgających 3 gramów na kilogram wagi ciała. Oznacza to, że mężczyzna ważący 80 kilogramów powinien spożyć 240 gramów białka. Ilość węglowodanów zależy od rodzaju treningu. Przy budowie masy mięśniowej można pozwolić sobie na 4 gramy na każdy gram zjadanego białka. Okres redukcji wagi i rzeźbienia mięśni to w zasadzie dieta ketogeniczna, kiedy należy zwiększyć w diecie udział tłuszczu, a cukry ograniczyć do 20 gramów dziennie. Oczywiście, ciężko w takiej sytuacji liczyć na zrozumienie rodziny, lecz w sporcie tylko żelazną konsekwencją i wyrzeczeniami osiąga się sukces.